Recenze digitálního fotoaparátu DMC-FT1

1:15 pm

Lumix FT1

Categories:
Fotoaparát přímo určený k focení snímků pod vodou. Fotografie pod vodou jsou ostré a bez větších šumů. Také 12 mexapixelů je opravdu výjimečné číslo, které se nezapře.

S Lumixem DMC-FT1 jsme zkoušeli fotografovat pod vodou a nenarazili jsme na žádný problém – dokonce jsme ocenili dobrou čitelnost 2,7 palcového LCD displeje ve vodě. Model je vodotěsný až do hloubky tři metry pod hladinou, kromě toho odolat by měl pádu z výšky až 1,5 metru. Objektiv značky LEICA umožňuje 4,6násobné optické přiblížení a díky rozsahu ohnisek od 28 do 128 milimetrů s ním pořídíte i dostatečně širokoúhlé záběry. Jedenáctibodový autofocus je rychlý a přesný, navíc je k dispozici i kontinuální ostření a AF Tracking, tedy průběžné doostřování pohybujících se objektů. Model rychle ostří i za špatných světelných podmínek. Tento expoziční automat nás překvapil velkým rozsahem expozičních časů: od 1/3000 sekundy až do 60 sekund. Dvanáctimegapixelový CCD snímač je typu 1/2,33″, přičemž rozsah citlivosti se pohybuje od ISO 100 až do ISO 1600, v režimu vysoké citlivosti lze nastavit až ISO 6400.

Panasonic Lumix DMC-FT1 – skutečně kvalitní je ozvučený videozáznam, který se ukládá ve formátu AVCHD Lite ve vysokém rozlišení HD, tedy v rozlišení 1280 x 720 bodů rychlostí až 60 snímků za sekundu. Spokojeni jsme byli nejenom s jasným obrazem, ale také relativně čistým zvukem díky funkci Dolby Digital Creator a funkci „Wind Cut“, která se během nahrávání postarala o odstranění rušivých zvuků, především větru.

Ovládání

Ovládání modelu je sice jednoduché, jak se na automat sluší a patří, přesto jsme si jedné nepříjemnosti všimli. Jednotlivá tlačítka nám totiž přišla až příliš titěrná a majitelé objemnějších prstů, s tím budou mít možná problém.

Rychlost

Změřili jsme také, jak rychle model nabíhá po zapnutí. Za sekundu a půl od zapnutí již můžete exponovat, což je na tuto kategorii velice slušný výsledek. Ověřili jsme také udávanou rychlost sekvencí, kdy naexponujete pět fotografií za sebou rychlostí přes dva snímky za sekundu. Pokud ovšem snížíte rozlišení snímku, lze pořídit i sekvence rychlostí až šesti snímků za sekundu. Počet snímků při sériovém snímání je neomezený, takže můžete držet spoušť, dokud se nezaplní vložená paměťová karta.

Kvalita fotografií

Z obrazových vad jsme pozorovali zejména soudkovitost při snímání na nejkratším ohnisku. Problémem byla jen mírná chromatická aberace, což je u kompaktů častý problém. Jistou nevýhodou vidíme u tohoto modelu v relativně vysoké ceně, kdy si za zmíněnou „outdoorovost“ musíte připlatit.